pátek 2. května 2014

Pakoštane - ponory z lodě


Dnešní ponory byly z lodi. Ale abych nepředbíhal, pěkně po pořádku.

Připrvili jsme si výstroj, naložili společně s láhvemi do pickupu a sami se pěšky vydali směr přístav. Loď - Polaris - není extrémně velká (ale kapitánovy tento fakt říkat samozřejmě nebudu), 12 potapěčů uveze. Poznámka: na následující fotce není loď Polaris, ale prostě ta plachetnice mě nadchla, tak jsem ji fotil.

Cestou na spot přebírám foto moudra od Honzy (foťáka, až budu jednou velký, chci umět fotit jako on). Hurá, už se blížíme. 

Výsadek 1 (já, Aleš, Vláďa, Lenka) nástup do gumy. Ještě kontrola ... OK, zanořujeme.  Po hodinovém ponoru, kde bohužel vyjma pár ryb a korýšů nebylo nic moc jdeme relaxovat. Výsadek 2 se teprv zanořuje, super! bude čas na relaxaci. Svačina a čaj značky Home-Made přichází vhod.

Druhá posádka je zpět a my přejíždíme na druhý spot. Jeden ze členů se rozhodl, že nasdílí svůj objed kolegovi Neptunovi (jo vlny jsou vlny, kazdý den děkuju vodě, sobě ... všem vodním bohům .. no zkrátka komu se dá, že vlny snáším dobře).

Lenka je zmrzlá, tak na druhý ponor jdme jen ve třech. Kluci mě trénují na navigaci, zatím jsem každý ponor navigoval. Nakonec snad ten kompas začnu mít i rád.

Po příjezdu zpět jdeme do restaurace (jmeno jsem bohužel nepochytil). Rozhodně si nedám smažák :-D. V menu mě zaujala oliheň s blitvou (pozn.: opravdu to je blitva - nikoli blitka!! je to něco jako brambory se špenátem a je to opravdu moc dobré!) V kombinací s chorvatským červeným je to vydařená večeře.

Mirek D. mě nesmírně překvapil. Biochemik-botanik, cestovatel, od toho je opravdu co se učit. Rozumí amazonským rostlinám a poutavě vypráví o lokalitách co navštívil (no jak už jsem dneska psal... až budu velký chtěl bych být cestovatel jako Mirek) :-D

Ještě chvíli večer povídáme před "Zdenkovou novou ložníci" (společenský přístřešek). Ráno jedeme na trh - koupit něco na grill. Ježci ukážou, co dokážou!.



Žádné komentáře:

Okomentovat